Реклама:

Сантасе

(мрежови)
Играна:

пъти

Сантасе статистика от днес:

Общо 120 игри  Страница 1 от 20
ELO класация за деня:
  • 1

    kborisov
    Повишение 59
    Точки: 1840

  • 2

    IVANOV77
    Повишение 43
    Точки: 1840

  • 3

    kalazax
    Повишение 32
    Точки: 1840

  • 4

    lubochuka95
    Повишение 31
    Точки: 1840

Изпрати
Коментари:
Изпрати

ХААААААХА светлинчо а баща ти сигурно е умрял от срам ,че ЕБАТ сина му

По жалки от теб нерончо ,светлин 789 ,мохор и йовчо НЯМА..................................ПЪЛНИ МУХЛЬОВЦИ сте

тук няколко дребни ДУШИЦИ се опитват да счупят ТЪПОМЕРА ,като се почне от разбивача, чичата саламандър 68, инген и неговите поизводни, 2085 и неговите пройзводни...

вашите са уцелили голяма греда с теб глупако ,знаеш ли

Двамата СМЕШНИЦИ нерон и 123 цитират автори който никога не са чели.ТЪПАНАРИ

Страница 1 от 208

Сантасе - история и правила

История

Сантасето или наричана още шестдесет и шест(66) е една от най-старите игри с карти. Играта се е появила за пръв път в Германия през 17 век. Това е и единствената игра, в която играчите имат право да преглеждат спечелените карти, след като вече са прибрани.

Сантасе се играе с 24 карти като в тестето за игра трябва да има следните видове карти 9, 10, J, Q, K, A. Картите имат следните стойности 9 = 0, J = 2, Q = 3, K = 4, 10 = 10, A = 11. Допълнителни точки в играта могат да се трупат и от анонтиси по време на самата игра. Видовете анонси са съответоно комбинация от Дама и Поп (Q и K) от един и същи цвят като стойностите са съответно 20 за всички цветове и само за коза стойността е 40. Крайната цел на играта е при всяко раздаване да се постигнат, колкото се може по-бързо 66 точки като по този начин се победи в съответното раздаване. Това съответно ще ти даде възможност да вземеш крайната победа само с няколко раздавания.

Правила

Картите, с който се играе са : 9 , 10 , Вале , Дама , Поп , Асак . Всяка карта дава съответен брой точки на играча. 9 дава 0 точки 10 дава 10 точки Валето дава 2 точки Дамата 3 точки Попа 4 точки Асака 11 точки.

Разбъркването на картите става при първото раздаване и се извършва от играча който раздава, след което по време на играта картите не се разбъркват отново. След разбъркването на картите опонентът на раздаващия цепи тестето за игра, след което раздаващият раздава последователно по три карти на противника си и на себе си и веднага след това по още три карти при което всеки от противниците има по 6 карти. След това се обръща следващата карта като тя става определяща за козовия цвят на това раздаване. Картите които остават от тестето след това раздаване се поставят върху обърната карта като талон. По този начин всеки от играчите държи в ръцете си по шест карти като допълва техния брой до шест от талона след всяка ръка. Раздаването на картите се извършва от играча който е победил в предходната игра. При първата ръка играчите имат право да започнат с 20 или 40.

Играта се открива от този играч, който не е раздавал. Основната разлика в правилата на протичане на разиграването от тези в другите игри от този вид е, че не е задължително отговарянето на играния от противника цвят карта до изчерпването на картите от талона. Качването също не е задължително. Всяка карта от даден цвят е по силна от по-ниските от нея и козовият цвят е по-силен от всички останали.

Всеки от играчите има право през цялата игра да преглежда спечелените си ръце. Това е така, за да може да има представа за натрупаните си точки и да следи приближаването си до границата от 66 точки. Когато някой от двамата играчи достигне или мине тази граница, той съобщава това на противника си и играта приключва в негова полза (независимо от броя на точките на противника). Печели играта този, който пръв обяви, че е събрал 66 точки (или повече).

Задължително качване влиза в сила едва след като двамата играчи държат в ръцете си последните 12 карти (всеки по 6) или при затворена игра когато нямаш право да теглиш от талона. В тази част на играта е задължително и отговарянето на играния от противника цвят. При равно разпределение на точките и липса на обявени анонси по време на играта се налага игра за последна ръка, за която се присъждат допълнително още 10 точки.

Има и рядка възможност за равна игра когато и двамата от противниците след последната ръка са събрали по 65 точки. При такова равенство не се присъждат точки за даденото раздаване.

До игра за последна взятка може да се достигне и, ако един от двамата играчи реши, че е способен да достигне до границата от 66 точки или да я премине само с картите, които държи в ръцете си. В такъв случай той има право да затвори талона. По този начин влизат в сила правилата за задължителното качване и отговарянето на искан цвят, както при нормално изчерпване на талона. Затваряне не може да се извърши, ако в талона са останали само две карти.

Специално свойство притежава девятката (9) от козовия цвят. С нея играчът, който я притежава сред картите в ръцете си може да смени картата, която е обърната, за да определя козовия цвят. По този начин той заменя деветката за по-висока и силна карта от козовия цвят. Тази подмяна може да бъде извършена, ако играчът, притежаващ деветката е на ход и ако върху обърнатата козова карта има повече от една карта.

За победа в раздаването се присъжда една точка. Ако загубилият не е успял да събере 33 или повече точки, победителят получава две точки. Ако загубилият не е успял да вземе нито една взятка то играта се обявява за "капо" и победителят получава три точки. Ако играчът, който е затворил талона не е успял да събере необходимите 66 точки на неговия противник се вписват 3 точки.

Серията игри се състои от поредица раздавания, в която играчите се стремят да съберат 11 точки.

  • Фризби

    Целта на играта е да хвърлите диска с най-малък брой възможни удари. Внимавайте за препятствията, к...
  • Спондж Боб - хокей

    Изберете си герой, с който да участвате в турнира по хокей. Бъдете прецизни в ударите си и се забавл...
  • Точно в целта

    Проверете дали имате точна ръка и дайте най-добър резултат срещу опонентите ви.
  • Книга за джунглата 2

    Наредете пъзела с Маугли, Балу, пантерата Багира и кръвожадния тигър — Шир Хан.
  • Свързване 2

    Целта е да премахнете по-двойки, всички еднакви, кухненски прибори.
  • Жадният папагал

    Открийте плодовите комбинации, за да направите сок и да зарадвате жадния папагал Поли. По три плода ...