Реклама:

Табла

(мрежови)
играна:

7245471 пъти





Табла статистика от днес:

Общо 1151 игри  стр. 1 от 192
ЕЛО класация за деня:
коментари
Коментар:
Изпрати

haha mersi 4aro blago naistina e смешник с насрани гащи

Пишете на кирилица.

ei pederas 4aro q6 mi huq vmesto goner i lqgai da spi6 4e i bez drugo si mnogo dosaden v 4ata

A BE EJ 4ARO LI SI KAKYV SI? MINALATA GODINA NA EDIN TAKYV KATO TEBE S GOLJAM GYZ I GOLJAMA USTA MU SE SLUCHI TOVA ,CHE MU GI ZAPUSHIHA I DVETE,TAKA KATO GLEDAM TI MAJ SI SLEDVASHTIJA I SYVSEM SKORO SHTE BYDESH OSHTASTLIVEN.OSHTE EDNA GLUPOST OT TWOJA STRANA I....

blagosttoiqnov apa ti za kakvo ti e guner81 nee kazal nee stanal na parvo miqsto pone ti si mal4i 4e si sme6en

ne diver69 tova va6to e idiotska raspraviq kadeto az li4no na onazi rabota vi slacam ..aman ot va6te problemi

abe hora kade e guner 81 geq ne6to se skri sas skorosta na bit pe .....st

Да 4aro, ти докато не си навреш
задника там където си мерят пишките не можеш да заспиш!!!
Беше ми домъчнало за пилешкият ти мозък. Благодаря ти че ме
развесели.

tapanar ne obijdai lopovete 4e ako sam az na necovo miqsto si do tuka tapanar takav

Страница 1 от 748
Реклама:

Табла - история и правила

История

Таблата е една от най-древните игри в света, възникнала в района на Древен Египет, Шумер или Месопотамия. Името, с което ни е позната, идва от латинското tabula, което означава "маса" или "дъска". Tabula е вид табла, която се е играела в Древен Рим. Наричала се така, защото се играела на специална дъска.
Правилата на Tabula били много сходни с тези на днешната табла. Пак всеки от играчите разполага с 15 пула и целта е била да бъдат взети по-бързо пуловете, но в началото на играта нямало разположени пулове на дъската а трябвало да се вкарат в игра чрез хвърляния на заровете. Друга разлика е, че са били използвани три, а не както сега - два зара. И последната разлика е, че и двамата играчи са тръгвали от една и съща позиция и са въртели пуловете по дъската в една и съща посока.

Правила

Познати са четири вида игри в зависимост от правилата: "обикновена" табла, "челеби", "гюлбара" и "тапа". И при четирите се играе върху дъска, която е разделена на 4 сектора по 6 позиции, като се използват 2 зара. Играе се от двама играчи. Всеки от играчите има по 15 черни или бели пула, които трябва да премести между 24-те позиции на дъската според числата, които показват двата зара. Целта е най-бързо да се придвижат пуловете по полета и да се извадят от играта.
Правилата за интерпретиране на заровете и за свободно движение са еднакви при всички варианти, с някои изключения: всеки играч има право да мести два пъти при различни стойности (напр. 1-3) и четири пъти при еднакви стойности на заровете - „чифт“ (напр. 4-4); два (четири) пула се местят на толкова позиции, колкото показват заровете. Няма ограничение за заетостта на междинните позиции, но крайната трябва да е свободна, заета от собствени пулове, или от уязвим противников пул; Един пул може да се мести повече от веднъж при условие, че всяко местене е валидно; Когато всички пулове се съберат в последния сектор по посоката на движение, могат да се местят извън дъската (позиция 25); Побеждава този играч, който пръв извади от игра всичките си пулове. Ако успее да го направи преди другият да е извадил пул, печели две точки. Такава победа е наричана „марс“. При всяка от разновидностите има различни вариации в началните позиции, посоката на въртене, условията за валидност на местене и отиграване на чифт.

Обикновена табла

При първоначалната подредба всички пулове са на дъската - 2 броя на позиция 24, 5 броя на позиция 13, 3 броя на позиция 8 и 5 на позиция. 6. За единия играч позиция 24 е в горния десен ъгъл на дъската и той мести своите пулове в посока на въртене обратна на часовниковата стрелка. За другия играч позиция 24 е в горния ляв ъгъл на дъската и той мести своите пулове в посока на въртене по часовниковата стрелка. Така позиция 1 на всеки играч е 24-та за другия, 6-тата съответства на 19-та и 12-та на 13-та.
Пул може да се мести ако крайната позиция е празна, заета от един или повече собствени пулове, или от един противников пул. В този случай противниковият пул се „удря“ и пулът излиза от играта. Играч, който има пулове извън игра е длъжен да ги вкара в игра на позиции 24 до 19 (1 до 6 за противника) в зависимост от хвърления зар. Други пулове не могат да бъдат местени докато всички не са вкарани в игра. Изваждането на пул от играта води до загуба на ходове от повторно местене и неизползване при блокиран пул извън игра. Защита се осигурява чрез събиране на повече от един пул върху дадена позиция - изграждане на „капия“ (кула). Построяването на няколко „капии“ защитава собствените пулове и ограничава ходовете на противника, но намалява възможните местения при последващи ходове.

Гюлбара

При "гюлбарата“ (понякога "диобара", "дьобара" или "дюбара") пуловете се местят в посока от 24 към 1 за всеки играч. Всички пулове първоначално са на позиция 24, но обикновено там са сложени само два (понякога три), а другите са до дъската или в ръката на играча. Позиция 24 е в горния десен ъгъл за единия играч и в горния ляв ъгъл за другия. Така позиция 24 на единия играч се явява позиция 1 за противника му.
Защитата на позиция става само с един пул и няма изваждане от игра на противниковите чрез удар. Това позволява блокиране на шест последователни позиции с малка част от пуловете на играча. Особеното при доиграването на чифт е, че освен четирите местения с посочената дължина се играят и всички следващи чифтове в нарастващ ред до 6. Например ако сте хвърлил 3-3 ще играете четири местения с дължина 3, четири местения с дължина 4, четири местения с дължина 5 и четири местения с дължина 6 (най-много местения се правят при 1-1). Ако не е възможно да доиграете даден чифт, противникът ви го доиграва. Незапочнат чифт (без валиден ход с основната дължина) и различни стойности не се доиграват. В повечето варианти чифтове се играят до шестици на третия и следващите ходове.

Тапа

Играе се отново с 2 зара, като всеки един от играчите разполага с 15 пула. При започването на играта, на дъската има общо 4 пула, по два за всеки от играчите, които стоят на съответната 24 капия за всеки играч. В началото на играта всеки хвърля по един зар и този, който хвърли по-големия започва играта. Целта е да местите пуловете си по капии. Трябва да следите някой ваш пул да не остане гол, защото противникът ви може да го "затапи". По този начин няма да може да го местите, докато той не го "освободи".

Стратегия

В таблата има три основни стратегии.
Блокада - получава се, когато се наредят 6 последователни капии. Така противникът не може да ви "прескочи". Блокадата е удобна позиция, ако той има гол пул да бъде удрян, докато не си запълните полето със собствени пулове.
Блиц - стратегия, при която се стремите да запълните своето поле с капии, докато държите негови един или два пула навън. Ако примерно противникът ви на първото си хвърляне има 2 и мести един от своите пулове във вашето поле от 1 на 3, а вие след това хвърлите чифт петици е добре да ударите и двата му пула.
Третата стратегия се използва, ако изоставате в играта. При нея е добре да си направите 1 или 2 капии в противниковото поле. В определени случаи е подходящо да оголите пул, за да го удари противникът ви, за да не оставяте само един и то гол пул в неговото поле, а да направите капия. По този начин го затруднявате с прибирането на пуловете му, защото имате добри позиции да го ударите, ако остане гол, а така също го и затруднявате при вземането на пулове в края на играта, защото свободните позиции, където би могъл да върти пуловете си са по-малко, а и трябва да следи и внимава да не остави гол пул, което понякога е невъзможно.

  • Атакуващият танк

    Стреляйте по противниците и разрушавайте всичко по пътя си.
  • Морско нападение

    Унищожете вражеските самолети и кораби. Контроли: "Spacebar" - торпедо; "Ляв бутон на мишката" - ст...
  • По задължение

    Елиминирайте възможно повече войници от вражеската армия.
  • Магически пъзел

    Животинките вървят две по две. От вас зависи дали ще успеете да махнете всички от дъската. Приятна и...
  • Леденият град

    Помогнете на пингвините да построят града си, като използвате пъзела, за да им набавяте материали.
  • Свързване на проводници

    Целта е да свържете проводниците и кабелите в кутията, като ги завъртате ще сформирате два кръга. Що...
Реклама: